Case study

RSCA

01.

The
Challenge.

Optimaliseer en vergroot de e-commerceactiviteiten en online omzet van RSCA.

De Belgische voetbalclub RSC Anderlecht wilde een frissere manier van werken aan hun e-commerce fanshop. RSCA moest hun e-commerceactiviteiten, e-commercesoftware, orderverwerking en marketingstrategie verbeteren en laten groeien. De huidige websiteservers konden het toegenomen verkeer niet verwerken tijdens piekmomenten zoals productlanceringen, wat resulteerde in vertragingen in de orderverwerking en gemiste verkopen.

Het werd tijd om de huidige RSCA-webshop te upgraden, niet alleen met een frisse, moderne look, maar ook om een volledig functionele site te creëren die in staat is om de omzet op de website en via sociale media te verhogen.

RSCA client case

02.

Our
Solution.

naYan nam de e-commerce- en marketingplatformen van RSCA over. Met behulp van het Shopware-platform heeft naYan de RSCA-website geoptimaliseerd om de werking van de dagelijkse e-commerceactiviteiten en orderverwerking te verbeteren.

De gehele orderverwerkingsstroom werd geoptimaliseerd om vertragingen bij de orderverwerking te elimineren. Sociale media werden opgenomen in een complete marketingstrategie.

Cruciaal was dat naYan meerdere servertests uitvoerde en besloot dat het tijd was voor een upgrade. Met de nieuwe geüpgradede servers werkt de website soepel, zelfs tijdens piekuren, zoals productlanceringen.

Bestellingen worden met een zeer hoge snelheid verwerkt, inclusief het afhandelen van personalisatiediensten zonder iets te missen. De website- en serverupgrades zorgen ervoor dat elke RSC Anderlecht-supporter zijn gepersonaliseerde shirt op tijd voor de wedstrijddag kan ontvangen.

03.

The
Results.

Het naYan-partnerschap heeft RSCA niet alleen als bedrijf, maar ook als merk helpen groeien. De volledige upgrade naar e-commerceplatforms, servers, digitale marketing en advies heeft geresulteerd in een algehele omzetstijging met 13%.

In minder dan vier maanden tijd zijn de inkomsten met betaalde advertenties in zoekmachines met 290% gestegen.

naYan en RSCA hebben een transparante relatie zodat alle partijen altijd op de hoogte zijn van de nuances en bewegingen van zowel de dagelijkse als de langetermijnoperaties.

Technologieën:

  • Opschalen en upgraden van servers
  • Shopware-optimalisatie
  • Shopware logistieke workflow
  • Shopware nieuwe versie-upgrades

Klaar om je E-commerce te laten groeien?

Neem vandaag nog contact met ons op voor een adviesgesprek en ontdek hoe wij u kunnen helpen uw bedrijf te laten groeien.