In 2020 was KitchenAid op zoek naar nieuwe manieren om nieuwe en loyale klanten te bereiken die vanwege de pandemie niet offline konden kopen.
Marktplaatsen, met name Amazon, kwamen op de radar. De uitdaging was echter om de juiste balans te vinden tussen het onboarden van Amazon en het handhaven van de merkidentiteit en strategie van KitchenAid, en dat alles zonder de bestaande activiteiten te kannibaliseren.
02.
Our Solution.
naYan hielp als omnichannelpartner het merk op Amazon en andere marktplaatsen in heel Europa te introduceren, met een speciaal samengestelde selectie van KitchenAid producten.
Dit kanaal zorgde al snel voor extra inkomsten en hielp nieuwe consumenten op de Europese markten te bereiken.
03.
The Results.
Twee jaar later is het marktplaatskanaal een belangrijk onderdeel geworden van de e-commercestrategie van KitchenAid.
We brengen het merk KitchenAid op marktplaatsen in heel Europa op platformen zoals Amazon, Bol.com en nog veel meer.
In 2023 realiseerden we +20% groei in bruto-omzet, met gezonde marges en een groeiende productcatalogus.
Klaar om het potentieel van marktplaatsen te ontdekken?
Neem vandaag nog contact met ons op voor een adviesgesprek en ontdek hoe wij u kunnen helpen.