Case study

KitchenAid op marktplaatsen

01.

The
Challenge.

In 2020 was KitchenAid op zoek naar nieuwe manieren om nieuwe en loyale klanten te bereiken die vanwege de pandemie niet offline konden kopen.

Marktplaatsen, met name Amazon, kwamen op de radar. De uitdaging was echter om de juiste balans te vinden tussen het onboarden van Amazon en het handhaven van de merkidentiteit en strategie van KitchenAid, en dat alles zonder de bestaande activiteiten te kannibaliseren.

KitchenAid client case

02.

Our
Solution.

naYan hielp als omnichannelpartner het merk op Amazon en andere marktplaatsen in heel Europa te introduceren, met een speciaal samengestelde selectie van KitchenAid producten.

Dit kanaal zorgde al snel voor extra inkomsten en hielp nieuwe consumenten op de Europese markten te bereiken.

03.

The
Results.

Twee jaar later is het marktplaatskanaal een belangrijk onderdeel geworden van de e-commercestrategie van KitchenAid.

We brengen het merk KitchenAid op marktplaatsen in heel Europa op platformen zoals Amazon, Bol.com en nog veel meer.

In 2023 zullen we +50% groei in bruto-omzet registreren, met gezonde marges en een groeiende productcatalogus.

KitchenAid on marketplaces
KitchenAid client case

Klaar om het potentieel van marktplaatsen te ontdekken?

Neem vandaag nog contact met ons op voor een adviesgesprek en ontdek hoe wij u kunnen helpen.