Case study

Nestlé Market

01.

The
Challenge.

An Employee Benefits Program

Nestlé was op zoek naar een manier om zijn employee benefitprogramma uit te breiden. naYan werd gevraagd een nieuwe website te bouwen waarop medewerkers van Nestlé een bestelling konden plaatsen voor Nestlé-producten. Aankopen moesten worden beloond met loyaliteitspunten en het platform moest Nestlé in staat stellen zijn medewerkers voor bepaalde gelegenheden vouchers toe te kennen.

Nestlé wilde ook twee verschillende bezorgmethoden aanbieden: thuisbezorging en afhalen op kantoor. Daarnaast zouden medewerkers de mogelijkheid krijgen om op kantoor impulsaankopen te doen.

Nestlé verzorgde vroeger de eigen medewerkerswinkel, maar besloot het programma uit te besteden aan naYan om het efficiënter te laten draaien, meer controle te krijgen over de financiën en voorraadstromen en zo het budget te kunnen optimaliseren. Daarnaast wilde Nestlé hulp bij het vinden van een haalbare oplossing voor impulsaankopen op kantoor.

nestle market

02.

Our
Solution.

Om aan de verwachtingen van Nestlé op het gebied van een efficiënt platform en orderstroom te voldoen, zijn er verschillende acties ondernomen.

Technologie:

naYan ontwikkelde een webplatform waarmee medewerkers Nestlé-producten kunnen bestellen en deze op kantoor of thuis kunnen laten bezorgen. Tegelijkertijd werd een volledige inventarisatie en order-to-cash opzet ontwikkeld.

naYan heeft PWA-technologie ingeschakeld, zodat werknemers de website zowel als webpagina als als mobiele app op elk apparaat kunnen gebruiken. De app heeft een ingebouwde scanner die barcodes in de winkel kan scannen en producten kan herkennen op basis van hun EAN-code.

Alle platforms binnen het ecosysteem zijn AVG-compliant en in overeenstemming met de eisen van Nestlé.

Vervullingsuitdaging en duurzaamheid:

De website biedt drie bezorgmethoden: thuisbezorging, afhalen in de winkel, en afhalen op kantoor, waarbij we gebruik maken van robuuste, herbruikbare kratten.

Er is een dynamische toepassing voor verzendkostentoeslag ontwikkeld om rekening te houden met het totale gewicht van de zending en dienovereenkomstig extra verzendkosten toe te passen. naYan stelde ruimte beschikbaar in haar magazijn, waar zowel non-foodproducten als verpakte levensmiddelen kunnen worden opgeslagen.

Financiën:

Er wordt één gestandaardiseerde financiële stroom gebruikt om alle soorten transacties te verwerken.
Volledige financiële ondersteuning wordt geboden door het genereren van facturen, het uitvoeren van restituties, het innen van contant geld en het verstrekken van informatie voor de btw-aangifte.

Klantenservice:

naYan biedt volledige klantenservice en helpt medewerkers van Nestlé met alle vragen met betrekking tot het plaatsen en uitvoeren van hun bestellingen.

03.

The
Results.

Het uitbesteden van de werknemerswinkel aan naYan gaf Nestlé de kans zich te concentreren op het creëren van nieuwe voordelen voor haar werknemers, in de wetenschap dat naYan voor de rest zorgt.

Omdat er sprake is van volledige transparantie en uitgebreide rapportage met betrekking tot voorraadbeheer, verkoop en cashflow, heeft Nestlé er vertrouwen in dat haar medewerkers de best mogelijke oplossing krijgen voor het kopen van bedrijfs- en partnerproducten.

De medewerkers profiteren van het nieuwe platform, omdat de soepele operationele stromen van naYan ervoor zorgen dat de bestellingen zo snel mogelijk worden afgeleverd.

Technologieën:

  • Adyen
  • Barcodes en QR-codescanner geïntegreerd met SalesForce
  • Loyaliteitsoplossing (Yotpo)
  • naYan OMS Cloud
  • Opvolging van ordertransit (Aftership)
  • PWA-integratie met Salesforce
  • Salesforce CommerceCloud
  • Salesforce-servicecloud
  • Transactionele e-mailprovider (Mailgun)

Groeimogelijkheden:

Nestlé gaat werken aan nieuwe employee benefits voor haar medewerkers. Het doel is om het loyaliteitsprogramma verder uit te breiden, bijvoorbeeld door het aanbieden van nieuwe vouchers.

Het platform zou uiteindelijk kunnen worden gebruikt om werknemers in de hele EU te bedienen, en niet alleen die in Brussel.

Nestlé overweegt ook om betaalautomaten in de boetiek te gebruiken, zodat medewerkers kunnen kiezen tussen betalen met een kaart of online.

nestle market