Case study

TUMI

01.

The
Challenge.

Een uniek merk als TUMI vraagt te allen tijde om een unieke klantervaring.

Zowel klanten als prospecten moeten een ongeëvenaarde ervaring hebben. Het personeel in de winkels en de back-office medewerkers van de klantenservice op verschillende locaties hadden tools nodig om naadloos samen te kunnen werken. Deze tools moesten ook voldoen aan de AVG-vereisten.

TUMI was op zoek naar een manier om zijn klantendatabase (en prospecten) bij te houden. naYan werd gevraagd een centraal CRM-repository op te zetten waaraan alle soorten aankopen konden worden gekoppeld: in de winkel, online, D2C én via een groothandelspartner.

Klanten kunnen dan zowel online als offline aankopen doen, maar alle bestellingen zijn zichtbaar in hetzelfde systeem, waardoor TUMI beter inzicht krijgt in wie haar klanten zijn.

Er zou een CDP worden opgezet om een betere activering en personalisatie voor alle prospects en klanten mogelijk te maken. Oracle’s Xstore Retail POS moest ook in de Salesforce Core (en CDP) worden geïntegreerd.

Tumi CRM

02.

Our
Solution.

naYan bouwde een transactionele, centrale CRM-repository voor alle klanten van TUMI, die in 2018 werd gelanceerd.

Het geeft medewerkers toegang tot alle bestellingen, ongeacht of deze online, in de winkel of via een groothandelspartner zijn gedaan. Een CDP en Oracle’s Xstore Retail POS werden samengevoegd in de Salesforce Core.

Commerce Cloud is geüpdatet naar het meest recente SFRA-framework en heeft uitgebreide tagging gekregen. In plaats van eMarsys te gebruiken, werken naYan en TUMI nu met Salesforce Marketing Cloud en Marketing Cloud Personalisation, waarmee meerdere jaren aan historische gegevens worden geactiveerd.

Alle systemen maken een opzet voor meerdere merken en meerdere landen mogelijk, zodat andere landen zich onmiddellijk kunnen aansluiten.

Het ontwikkelingsteam en het klantenserviceteam aan de kant van naYan en de winkelteams aan de kant van TUMI zorgen voor een soepele dagelijkse operationele stroom.

03.

The
Results.

Zowel het hele TUMI- als het naYan-team hebben een volledig zicht op alle klantinteracties, online en offline. Er is volledige transparantie tussen TUMI en naYan.

naYan verzorgt uitgebreide rapportage voor zowel ecomm als retail. naYan maakt gebruik van toekomstbestendige online activatie en een retentieprogramma: dankzij CDP is het eenvoudig om bijvoorbeeld klantaccounts die een tijdje inactief zijn, te (re)activeren.

De gehele opzet is 100% geografisch schaalbaar en voor meerdere merken inzetbaar. Alle platforms binnen het ecosysteem zijn AVG-conform en in overeenstemming met de TUMI-vereisten.

Technologieën:

  • Google- en Facebook-marketingstapel
  • naYan Middleware Cloud
  • Nabijheidsinzicht
  • Clienteling-app
  • Salesforce CDP
  • Salesforce CommerceCloud
  • Salesforce-CRM
  • Salesforce Marketing Cloud-personalisatie
  • Salesforce-marketingcloud

Klaar om uw E-commerce te laten groeien?

Neem vandaag nog contact met ons op voor een adviesgesprek en ontdek hoe wij u kunnen helpen uw bedrijf te laten groeien.

Insights for marketplace success in 2024

Download our brand new report with the latest insights & trends on European marketplaces.